Pozycjonowanie

Nie ma Cię w Internecie – nie istniejesz!

Nie ma Cię w Internecie – nie istniejesz!

Właśnie założyłeś swoją pierwszą firmę – moje gratulacje. To jednak dopiero początek – jeśli chcesz, aby Twój biznes przynosił nie tylko duże, ale regularne dochody, musisz zadbać o jego odpowiednią promocję w Internecie, a zwłaszcza w mediach społecznościowych typu Facebook czy You Tube. Jak to zrobić?

Na szczęście nie musisz zajmować się tym sam, ponieważ możesz do tego wykorzystać pewne narzędzia, które odpowiednio wykorzystane sprawią, że Twoja firma dotrze do potencjalnych klientów dużo szybciej niż możesz przypuszczać. A są to m.in. działania SEO oraz pozycjonowanie sklepu internetowego i stron – to właśnie z nimi musisz się „zaprzyjaźnić” i od nich rozpocząć, jeśli chcesz zaistnieć w Internecie i osiągnąć sukces, o jakim marzysz.

Czym jest SEO? To skrót od angielskiego słowa Search Enginge Optimization, które należy tłumaczyć jako „optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe”, W praktyce oznacza to, że trzeba wybrać odpowiednie słowa kluczowe, które nie tylko jak najlepiej scharakteryzują działalność Twojej firmy, ale również sprawią, że pojawi się ona w wyszukiwarce Google na możliwe jak najwyższej pozycji. To trochę tak, jak z wchodzeniem na drabinę lub na górski szczyt – im wyżej będziesz się wspinać, tym piękniejsze i zapierające dech w piersiach zobaczysz widoki, które nie tylko cieszą oko, ale także uświadomią Ci, że tak, warto było.

Pozycjonowanie stron z kolei to wszelkie inne, dodatkowe działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej Twojej firmy w wynikach wyszukiwania. A jak wiadomo, im większa widoczność, tym większa potem szansa na zdobycie klientów, którzy w przyszłości mogą wypromować Twoją firmę wśród swoich znajomych i przyjaciół na zasadzie marketingu szeptanego. Co więcej, pozycjonowanie to również nieustająca dbałość o to, by wszystkie elementy, które mają wpływ na wysokość w wynikach wyszukiwania działały poprawnie, a co za tym idzie – zwiększały funkcjonalność strony Twojej firmy oraz jej popularność.

Na koniec warto dodać, że pozycjonowanie stron i SEO należą do tych działań marketingowych, które najczęściej wykonuje się razem – warto zatem nauczyć się ich obu jednocześnie i to możliwie jak najlepiej. Na początku na pewno będzie Ci to szło opornie, ale nie martw się, bo z czasem będzie coraz lepiej – w końcu ćwiczenie czyni mistrza, prawda?

Jak zapewne się już domyślasz, posiadanie własnej strony internetowej promującej biznes to zaledwie połowa sukcesu – tym bardziej, że swego czasu spotkałam się z opinią, iż jeśli nie ma Cię w Internecie – nie istniejesz. Warto zatem podjąć odpowiednie działania już dziś, a potem tylko cieszyć się zyskami, jakie daje Twoja firma. Powodzenia!